Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύ πετυχημένα πειράματα φυσικής από μαθητές Λυκείου στην Ηγουμενίτσα!

Ποια παιδιά απέσπασαν διακρίσεις...
Πειραματικός διαγωνισμός για μαθητές Λυκείου έγινε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Θεσπρωτίας, με το γενικό τίτλο «Ημέρες Φυσικών Επιστημών 2017». Πολύ πετυχημένα
ήταν τα πειράματα από 40 μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Ηγουμενίτσας με θέμα «υπολογισμός πυκνότητας στερεών και υγρών». Την τρίτη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες: Κύργιο ΧρήστοΚαρβούνη Γεωργία και Κιάπε ΕλευθερίαΤη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τις μαθήτριες: Σβεντζούρη ΦωτεινήΤένκο Μιράντα και Τσιμπούρη ΕυαγγελίαΤην πρώτη θέση κατέλαβε ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τη μαθήτρια Μπρέστα Ελένη και το μαθητή Μητσιώνη Κωνσταντίνο: εκτέλεσαν δεκαπέντε διαφορετικές εκδοχές πειραμάτων υπολογισμού πυκνότητας στερεών και υγρών, ως εξής:
Π1 : Πυκνότητα στερεού με κανονικό γεωμετρικό σχήμα (κύλινδρος αλουμινίου)
Π2 : Πυκνότητα στερεού με ακανόνιστο γεωμετρικό σχήμα (ξυλόβιδες)
Π3 : Πυκνότητα υγρού (νερό βρύσης) με απευθείας μέτρηση μάζας και όγκου
Π4 : Πυκνότητα υγρού (ζαχαρόνερο) με χρήση «δοχείου πυκνότητας»
Π5 : Πυκνότητα σφαιριδίων από φυσίγγιο κυνηγετικού όπλου με το «δοχείο πυκνότητας»
Π6 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτρου)
Π7 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση ζυγού)
Π8 : Πυκνότητα ξύλινου (οξυά) κυλίνδρου (μέθοδος κατακόρυφης πλεύσης)
Π9 : Πυκνότητα ξύλινου (πεύκο) σώματος (μέθοδος συλλογής υπερχείλισης)
Π10 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία επιπλέοντος ερματισμένου κυλίνδρου)
Π11 : Πυκνότητα παραφινέλαιου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτου)
Π12 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με ελατηρίου μικρής σταθεράς)
Π13 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με χρήση ζυγού)
Π14 : Πυκνότητα ελαιόλαδου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος U)
Π15 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος διπλού U)
Για την αξιολόγηση των ομάδων η επιτροπή -αποτελούμενη από καθηγητές ΠΕ04 των Σχολείων της περιοχής μας- έλαβε υπόψη της την εκ μέρους των μαθητών θεωρητική θεμελίωση της πειραματικής διαδικασίας, την ορθή εκτέλεση του πειράματος, και τη συμφωνία αποτελέσματος και της αντίστοιχης τιμής που δίνεται από τη βιβλιογραφία (ή της τιμής που προήλθε από τον σχετικό υπολογισμό που είχε προηγηθεί στο ΕΚΦΕ). Με βάση την αξιολόγηση αυτή:
ΤηΕίναι αλήθεια ότι η μελέτη της φυσικής αποτελούσε και αποτελεί μια εμπειρία όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και συναρπαστική. Προκαλεί το θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα και το
ενδιαφέρον για αναζήτηση και δημιουργία. Είναι καταπληκτικό το γεγονός να ανακαλύπτεις και να εξηγείς μυστικά της φύσης, να προβληματίζεσαι, να ευχαριστιέσαι γιατί δίνεις απαντήσεις σε ερωτήματα για τον κόσμο γύρω σου, αλλά παράλληλα να προκαλείσαι και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή αναζήτηση.  Ίσως να θεωρείται ακόμα και σήμερα από πολλούς ότι οι φυσικές επιστήμες είναι για τους λίγους και τους ειδικούς. Είναι όμως βέβαιο πως η αντίληψη αυτή αρχίζει σιγά -σιγά να υποχωρεί. Πολλά βιβλία φυσικής εκλαϊκευμένα γράφονται από επιστήμονες, με απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, χωρίς τύπους και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να φέρουν το αναγνωστικό κοινό κοντά στην επιστήμη.  Είναι γεγονός ότι η φυσική επιστήμη δεν είναι κάτι που συναντάμε μόνο στο εργαστήριο. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα στο σπίτι μας, στο δρόμο, στην κάθε μας δραστηριότητα. Ωστόσο στο σχολείο, η επαφή του παιδιού με τα φυσικά φαινόμενα γίνεται οργανωμένα. Έτσι η διδασκαλία του μαθήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με την έννοια ότι τα φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται μεθοδικά, με τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων διαφορετικών από ότι εφαρμόζουμε στην πράξη. Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας του μαθήματος. Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη, ούτε ακόμα και από έναν υπολογιστή. Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου και να δημιουργείς θέαμα με τη βοήθεια της φυσικής. To πείραμα που γίνεται στο σχολείο, πραγματώνεται σε ένα περιβάλλον το οποίο περιγράφεται ως “περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.” Το περιβάλλον αυτό είναι σημαντικό με την έννοια ότι δεν είναι μόνο οι μαθητές, ο δάσκαλος, τα θρανία, η αίθουσα, τα βιβλία, τα τετράδια, ο πίνακας ή τα όργανα, αλλά και οι απόψεις των μαθητών για τη φύση και τη φυσική, οι γνώσεις τους για τα προηγούμενα, οι διαισθητικές τους αντιλήψεις για τα φαινόμενα, οι προσδοκίες τους για το μαθησιακό αποτέλεσμα. Ακόμα η κοινωνική προέλευση το φύλλο και οι βιολογικές διαφορές συνυπάρχουν στο περιβάλλον μέσα στο οποίο εμείς οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε καθημερινά. Έτσι το πείραμα δεν μπορεί να είναι μακριά από το τι είναι πείραμα για την επιστήμη της φυσικής, δεν μπορεί να είναι σε αντίθεση με τις θεωρίες για τη μάθηση, τη διδασκαλία και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νοσταλγική ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας Θεσπρωτίας στις αρχές του 20ου αιώνα...

Του Πέτρου Μίντζα Η ιστορία με τις καλάθες της Μπολιάνας, ξεκινάει κάπου στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν οι δύο Οσδινιάτες: Γιώργος Ζήσης και Χαράλαμπος -Χαρλάμης Μπάτσης (παππούς του αξέχαστου καθηγητή ιατρικής Μπάμπη), που είχαν μεταναστεύσει στην Αίγυπτο, επέστρεψαν στο χωριό τους και με τα χρήματα που έφεραν,αγόρασαν απέναντι στην εύφορη Μπολιάνα κτήματα και στη συνέχεια έχτισαν και από ένα σπιτάκι. Για να μπορούν να περνάνε τον υγρό φράχτη του Καλαμά τους χειμερινούς μήνες, χωρίς να

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι...

Ξεκινάει η αναστήλωση των πηγαδιών και της οικίας Μπούση στο Σούλι. Ειδικότερα εγκρίνονται οι όροι προγραμματικής σύμβασης  μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού/Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας και του δήμου Σουλίου για την υλοποίηση του έργου «Αναστήλωση – επισκευή οικίας Μπούση και πηγαδιών στον Ιερό Χώρο του Σουλίου, προϋπολογισμού 200.000 €".  Τα περισσότερα πηγάδια, που είναι κατασκευασμένα σε σχήμα κυκλικό, βρίσκονται κοντά στο κάστρο της Κιάφας και ο συνολικός αριθμός τους πλησίαζε στο παρελθόν τα 400, αφού κάθε οικογένεια Σουλιωτών διέθετε το δικό της. Σήμερα, στην περιοχή με την ονομασία Πηγάδια είναι συγκεντρωμένα περίπου 67 πηγάδια εκ των οποίων στέκονται όρθια τα 40. Πρόκειται για μια μικρή πεδιάδα ανάμεσα στα βουνά, εκεί όπου στέκονται ακόμα οι τοίχοι από το σπίτια των Μποτσαραίων και του Τζαβέλα, καθώς και το Βουλευτήριο, όπου έκαναν τις συνάξεις οι οπλαρχηγοί και οι εκπρόσωποι των οικογενειών.  Ο συνολικός αριθμός των πηγαδιών πλ…

Σωτήρης Δημητρίου: "Ο δρόμος της αξιοπρέπειας είναι ανηφορικός"...

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Θεσπρωτός συγγραφέας του ιστορικού μυθισοτρήματος "Μείναμε εμείς...!" σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη "φωτίζει" το βιβλίο του και τον εαυτό του... Είναι πολύ συναρπαστικό, αλλά και χρήσιμο συνάμα να μιλάει κανείς με τον Θεσπρωτό συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου. Τόσο συναρπαστικό, που περνούν τα δευτερόλεπτα, τα λεπτά και οι ώρες, χωρίς να σου αφήνουν ούτε το παραμικρό σημάδι κόπωσης. Τον ακούς και τον απολαμβάνεις... Αυθόρμητος , «ντόμπρος» και γενικά «ψαγμένος»  τύπος ο Σωτήρης Δημητρίου, μιλάει χωρίς περιστροφές και χωρίς υπονοούμενα. Αλλά με καθαρότητα και με πειθώ. Έτσι λειτούργησε και στο πρώτο του βιβλίο «Μείναμε εμείς...!». Μυθιστορηματική μορφή, μπορεί να έχει, το βιβλίο,  ωστόσο ο κ. Δημητρίου τις αλήθειες της εποχής, γύρω στα

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας θα τιμήσει τον αρχιμανδρίτη π. Μεθόδιο Ντελή...

Η δημοτική κοινότητα της Νέας Σελεύκειας Θεσπρωτίας, σύμφωνα με ανακοίνωση-πρόσκληση, που υπογράφει ο πρόεδρός της Γεώργιος Ιωάννου, θα τιμήσει με πλακέτα τον ηγούμενο της Μονής Γηρομερίου Μεθόδιο Ντελή. Η τιμητική διάκριση θα απονεμηθεί στο πλαίσιο της εκδήλωσης, που περιλαμβάνει όρθρο-θεία λειτουργία-ομιλία-επιμνημόσυνη δέηση-κατάθεση στεφάνων στο μνημείο, για την ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου.  

" Η Μικρασιατική καταστροφή ήταν έγκλημα", τονίστηκε κατά την επετειακή εκδήλωση στη Νέα Σελεύκεια...

"Η Μικρασιατική καταστροφή ήταν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας", τόνισε στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ομιλία της,  κατά την επετειακή εκδήλωση στη Νέα Σελεύκεια, η φιλόλογος Ελένη Τζομπαρτζόγλου. Στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, τελέστηκε δοξολογία στο ναό αγίου Ιωάννου Νέας Σελεύκειας και ακολούθως επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο ηρώων. Η κ. Τζομπαρτζόγλου, κατά τον πανηγυρικό της λόγο, στο τέλος της δοξολογίας, αναφέρθηκε με ακρίβεια στοιχείων στο ιστορικό των γεγονότων, σημειώνοντας ότι  στη Μικρά Ασία υπήρξε μια γενοκτονία, εθνική εκκαθάριση, που προκάλεσε μεγάλες μετακινήσεις πληθυσμού. Η Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, είναι η μεγαλύτερη εθνική συμφορά στην ιστορία του νεωτέρου Ελληνισμού. Κι αυτό, γιατί αποκόπηκε  η μακραίωνη ελληνική παρουσία στην περιοχή, με τον πιο δραματικό τρόπο. Την μεγάλη αυτή συμφορά συνθέτουν, εκτός των άλλων, η κατάρρευση του Μικ…

Τιμήθηκε ο ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου από τη Δημοτική Ενότητα Νέας Σελεύκειας...

Με πλακέτα τιμήθηκε ο ηγούμενος της Μονής Γηρομερίου από τη Δημοτική Κοινότητας Νέας Σελεύκειας. Την πλακέτα επέδωσε στον π. Μεθόδιο, στο τέλος της δοξολογίας του εορτασμού της ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Γιώργος Ιωάννου. Όπως αναγράφεται σ' αυτή, του αποδόθηκε τιμή για την ποιμαντική προσφορά του στη Μητρόπολη και την παρουσία του στην εκδήλωση. Ο π. Μεθόδιος, αφού εξέφρασε τις ευχαριστίες του για τη διάκριση, τόνισε ότι ο Μικρασιατικός Ελληνισμός, είναι ένα σπουδαίο κομμάτι της ελληνικής ιστορίας, που δεν πρέπει να σβήσει. Η βράβευση του π. Μεθοδίου έστειλε το μήνυμα ότι είναι ανάγκη να μην αφήσουμε να αλλοιωθεί το πιστεύω μας από μια αόριστη πνευματικότητα. Να μην αφήσουμε την πίστη μας, αλλά και τον πατριωτισμό μας να καταντήσει ένα παθητικό, απροσδιόριστο "κενό".