Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύ πετυχημένα πειράματα φυσικής από μαθητές Λυκείου στην Ηγουμενίτσα!

Ποια παιδιά απέσπασαν διακρίσεις...
Πειραματικός διαγωνισμός για μαθητές Λυκείου έγινε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Θεσπρωτίας, με το γενικό τίτλο «Ημέρες Φυσικών Επιστημών 2017». Πολύ πετυχημένα
ήταν τα πειράματα από 40 μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Ηγουμενίτσας με θέμα «υπολογισμός πυκνότητας στερεών και υγρών». Την τρίτη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες: Κύργιο ΧρήστοΚαρβούνη Γεωργία και Κιάπε ΕλευθερίαΤη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τις μαθήτριες: Σβεντζούρη ΦωτεινήΤένκο Μιράντα και Τσιμπούρη ΕυαγγελίαΤην πρώτη θέση κατέλαβε ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τη μαθήτρια Μπρέστα Ελένη και το μαθητή Μητσιώνη Κωνσταντίνο: εκτέλεσαν δεκαπέντε διαφορετικές εκδοχές πειραμάτων υπολογισμού πυκνότητας στερεών και υγρών, ως εξής:
Π1 : Πυκνότητα στερεού με κανονικό γεωμετρικό σχήμα (κύλινδρος αλουμινίου)
Π2 : Πυκνότητα στερεού με ακανόνιστο γεωμετρικό σχήμα (ξυλόβιδες)
Π3 : Πυκνότητα υγρού (νερό βρύσης) με απευθείας μέτρηση μάζας και όγκου
Π4 : Πυκνότητα υγρού (ζαχαρόνερο) με χρήση «δοχείου πυκνότητας»
Π5 : Πυκνότητα σφαιριδίων από φυσίγγιο κυνηγετικού όπλου με το «δοχείο πυκνότητας»
Π6 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτρου)
Π7 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση ζυγού)
Π8 : Πυκνότητα ξύλινου (οξυά) κυλίνδρου (μέθοδος κατακόρυφης πλεύσης)
Π9 : Πυκνότητα ξύλινου (πεύκο) σώματος (μέθοδος συλλογής υπερχείλισης)
Π10 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία επιπλέοντος ερματισμένου κυλίνδρου)
Π11 : Πυκνότητα παραφινέλαιου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτου)
Π12 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με ελατηρίου μικρής σταθεράς)
Π13 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με χρήση ζυγού)
Π14 : Πυκνότητα ελαιόλαδου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος U)
Π15 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος διπλού U)
Για την αξιολόγηση των ομάδων η επιτροπή -αποτελούμενη από καθηγητές ΠΕ04 των Σχολείων της περιοχής μας- έλαβε υπόψη της την εκ μέρους των μαθητών θεωρητική θεμελίωση της πειραματικής διαδικασίας, την ορθή εκτέλεση του πειράματος, και τη συμφωνία αποτελέσματος και της αντίστοιχης τιμής που δίνεται από τη βιβλιογραφία (ή της τιμής που προήλθε από τον σχετικό υπολογισμό που είχε προηγηθεί στο ΕΚΦΕ). Με βάση την αξιολόγηση αυτή:
ΤηΕίναι αλήθεια ότι η μελέτη της φυσικής αποτελούσε και αποτελεί μια εμπειρία όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και συναρπαστική. Προκαλεί το θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα και το
ενδιαφέρον για αναζήτηση και δημιουργία. Είναι καταπληκτικό το γεγονός να ανακαλύπτεις και να εξηγείς μυστικά της φύσης, να προβληματίζεσαι, να ευχαριστιέσαι γιατί δίνεις απαντήσεις σε ερωτήματα για τον κόσμο γύρω σου, αλλά παράλληλα να προκαλείσαι και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή αναζήτηση.  Ίσως να θεωρείται ακόμα και σήμερα από πολλούς ότι οι φυσικές επιστήμες είναι για τους λίγους και τους ειδικούς. Είναι όμως βέβαιο πως η αντίληψη αυτή αρχίζει σιγά -σιγά να υποχωρεί. Πολλά βιβλία φυσικής εκλαϊκευμένα γράφονται από επιστήμονες, με απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, χωρίς τύπους και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να φέρουν το αναγνωστικό κοινό κοντά στην επιστήμη.  Είναι γεγονός ότι η φυσική επιστήμη δεν είναι κάτι που συναντάμε μόνο στο εργαστήριο. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα στο σπίτι μας, στο δρόμο, στην κάθε μας δραστηριότητα. Ωστόσο στο σχολείο, η επαφή του παιδιού με τα φυσικά φαινόμενα γίνεται οργανωμένα. Έτσι η διδασκαλία του μαθήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με την έννοια ότι τα φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται μεθοδικά, με τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων διαφορετικών από ότι εφαρμόζουμε στην πράξη. Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας του μαθήματος. Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη, ούτε ακόμα και από έναν υπολογιστή. Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου και να δημιουργείς θέαμα με τη βοήθεια της φυσικής. To πείραμα που γίνεται στο σχολείο, πραγματώνεται σε ένα περιβάλλον το οποίο περιγράφεται ως “περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.” Το περιβάλλον αυτό είναι σημαντικό με την έννοια ότι δεν είναι μόνο οι μαθητές, ο δάσκαλος, τα θρανία, η αίθουσα, τα βιβλία, τα τετράδια, ο πίνακας ή τα όργανα, αλλά και οι απόψεις των μαθητών για τη φύση και τη φυσική, οι γνώσεις τους για τα προηγούμενα, οι διαισθητικές τους αντιλήψεις για τα φαινόμενα, οι προσδοκίες τους για το μαθησιακό αποτέλεσμα. Ακόμα η κοινωνική προέλευση το φύλλο και οι βιολογικές διαφορές συνυπάρχουν στο περιβάλλον μέσα στο οποίο εμείς οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε καθημερινά. Έτσι το πείραμα δεν μπορεί να είναι μακριά από το τι είναι πείραμα για την επιστήμη της φυσικής, δεν μπορεί να είναι σε αντίθεση με τις θεωρίες για τη μάθηση, τη διδασκαλία και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H εκπαιδευτικός στη Θεσπρωτία Βασιλική Παππά συνομιλεί με τον ηθοποιό Γρηγόρη Βαλτινό (VIDEO)

H εκπαιδευτικός (υπεύθυνη του ΚΕΣΥΠ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) στη Θεσπρωτία Βασιλική Παππά (ποιήτρια και δημοσιογράφος), συνομίλησε με τον ηθοποιό Γρηγόρη Βαλτινό. Εκείνο, που επεδίωξε και το κατάφερε στην ενδιαφέρουσα συνέντευξή της, είναι να ξεδιπλώσει με τέτοιο τρόπο τη συζήτηση, ώστε να φανεί η εσωτερική αλήθεια του γνωστού ηθοποιού. Αποφασισμένη προσθετικά και όχι αφαιρετικά "κατέκτησε" σιγά-σιγά, μέσα από ερωτήσεις ειλικρινούς και όχι ψεύτικης αναζήτησης, την αλήθεια του, ώστε να δώσει αφορμή σε όλους μας να γίνουμε "νέες αλήθειες". Εντόπισε στοιχεία για μια ρεαλιστική προσέγγιση του συνομιλητή της και οικοδόμησε τη γνώση του έργου και της προσωπικότητάς του, όχι μόνο ως γνώση των ιδεών του, αλλά και ως γνώση πρακτική. Έτσι κατάργησε την αντανάκλαση, ως ανώφελο μεσολαβητή, και αποκάλυψε απευθείας πτυχές, που ενώ φαίνεται ότι δεν υπάρχουν, βρίσκονται δια μέσου και μέσα στην ίδια την πράξη.   Και πέτυχε και κάτι άλλο η κ. Παππά στη συνέντευξή της με τον κ. Βα…

Ο Θεσπρωτός ε.τ. πρέσβης Χρ. Μπότζιος υπεύθυνος για τις ελληνικές διπλωματικές αρχές διεθνώς...

Ο Θεσπρωτός ε.τ. πρέσβης Χρ.. Μπότζιος, που είναι συνεργάτης στο  υπουργείο Εξωτερικών του υπουργού Νίκου Κοτζιά  έχει την ευθύνη για τη λειτουργία των ελληνικών  διπλωματικών αρχών διεθνώς. Πρόκειται για ένα δύσκολο και βαρύ συντονιστικό έργο, που μόνο ένας ικανός και έμπειρος διπλωμάτης με ισχυρή προσωπικότητα και βαθιά γνώση των πραγμάτων, όπως ο κ. Μπότζιος, θα μπορούσε να ανταποκριθεί με τόση επιτυχία. Σεμνός άνθρωπος ο Θεσπρωτός πρέσβης, έχει βρει από την αρχή της σταδιοδρομίας του τους απαραίτητους εκείνους κωδικούς, ώστε να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικός σε όποια αποστολή του ανατίθεται. Οι απόψεις του για την εξωτερική πολιτική της Ελλάδας την περίοδο της παρατεταμένης  οικονομικής κρίσης, δείχνουν ότι δεν αξιολογεί κοντόφθαλμα τις καταστάσεις, αλλά με ανοιχτούς ορίζοντες. Μεταξύ άλλων αναφέρει χαρακτηριστικά: "Πόσο επηρεάζεται η εξωτερική μας πολιτική και ασφάλεια από την οικονομική κρίση που περνά, από ετών, η χώρα μας; Ασφαλώς πολύ και ουσιαστικά. Η οικονομική κρίση…

Γιατροί υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν τον καρκίνο χωρίς φάρμακα!

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές... 
*Το λεμόνι είναι 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημιοθεραπεία! Γιατροί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι θεραπεύονται όλα τα είδη του καρκίνου, χωρίς φάρμακα! Ισχυρίζονται ότι "όποιος ασθενήσει από καρκίνο, θα υποστεί γραμμικούς επιταχυντές, χημειοθεραπείες,διαρκείς εξετάσεις που κρατούν τον άρρωστο σε διαρκή αγωνία, ανασφάλεια, φόβο και πανικό. Και ενώ το φαρμακείο της φύσης μας δίνει απλόχερα όλα τα όπλα για την αντιμετώπιση και των πλέον επικίνδυνων ασθενειών μέσα από τους πολύτιμους καρπούς του, η συμβατική ιατρική αρνείται να το

Aκίνητα "άγνωστου ιδιοκτήτη" σε Ασπροκκλήσι και Πλαίσιο Θεσπρωτίας περνούν στο δημόσιο...

Aκίνητα σε Ασπροκκλήσι και Πλαίσιο Θεσπρωτίας, που δεν δηλώθηκαν στο Κτηματολόγιο (ή μπορεί να δηλώθηκαν με σοβαρά λάθη), από τη στιγμή, που αυτό λειτούργησε, πριν 14 χρόνια, χαρακτηρίστηκαν   "άγνωστου ιδιοκτήτη" και περνούν στο δημόσιο. Η προθεσμία  δικαστικής προσφυγής παρήλθε και συνεπώς τα ακίνητα μεταβιβάζονται στο δημόσιο.  Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων  Στράτος Παραδιάς, άρχισε η δήμευση ακινήτων, 111 συνολικά σ' όλη τη χώρα,  από το δημόσιο ως μέρος της διαδικασίας κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου, καθώς μπαίνουν σε εφαρμογή οι διατάξεις περί περιέλευσης στο ελληνικό δημόσιο των ακινήτων "αγνώστου ιδιοκτήτη", που οι ιδιοκτήτες τους δεν τα δήλωσαν στο Κτηματολόγιο, για οποιοδήποτε, συχνά ανυπαίτιο, λόγο ή τα δήλωσαν με σοβαρά σφάλματα.Ο κ.Παραδιάςεπεσήμανε την ανάγκη άμεσης νομοθετικής παράτασης της προθεσμίας αυτής έως τουλάχιστον την 20ετία της έκτακτης χρησικτησίας του αστικού κώδικα, ώστε να μην πάσχει απ…

Καταπέλτης ο ερευνητής Στήβενς Σμιθ για τους "Τσάμηδες": Είναι "αχάριστες γενεές"!

Καταπέλτης ο ερευνητής Στήβενς Σμιθ για τους "Τσάμηδες": Τους χαρακτηρίζει "αχάριστες γενεές". Στο κείμενο, που επιμελήθηκε, και το οποίο  αποτελεί στην ουσία έκθεση των πραγματικών γεγονότων, αποκαλύπτει αλήθειες, που παρασιωπούνται. Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Μετά την Μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή των πληθυσμών οι Μουσουλμάνοι  της Θεσπρωτίας, οι επωνομαζόμενοι  και “Τσάμηδες”, παρέμειναν στη Θεσπρωτία, διότι δήλωσαν ότι είναι Ελληνες και δεν επιθυμούν την ανταλλαγή.  Οι Τσάμηδες αριθμούσαν περί τις 18.000 πληθυσμό, ασχολούνταν με τη γεωργία και κατείχαν τα καλύτερα κτήματα στην περιοχή. Το Ελληνικό Κράτος τους παρείχε αφειδώς τα αγαθά της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και του ανθρωπισμού, χαρακτηριστικά γνωρίσματα, εξάλλου, της Ελληνικής Φυλής. Είναι δε αναρίθμητες οι ενδείξεις ευνοίας, αγάπης και στοργής του Ελληνικού Κράτους προς αυτούς. Παρόλα αυτά, εκμεταλλευόμενοι την ανοχή και τους εκ παραδόσεως φιλελεύθερους θεσμούς της χώρας, συνέχιζαν τις …

Πολλαπλά ωφέλιμο το προσκύνημα του ναού Ευαγγελίστριας Ηγ/τσας στον τάφο του Παϊσίου

Πολλαπλά ωφέλιμο αποδείχθηκε το προσκύνημα, που οργάνωσε ο ναός της Ευαγγελίστριας Ηγουμενίτσας στον τάφο του οσίου Παϊσίου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Με πρωτοβουλία του ενεργητικού προϊσταμένου της ενορίας πρωτοπρεσβύτερου-θεολόγου π. Ελευθερίου Κωνσταντή, πάνω από 100 πιστοί, ακροατές των εβδομαδιαίων εσπερινών ομιλιών, συνοδευόμενοι και από τον ηγούμενο της Μονής Γηρομερίου αρχιμανδρίτη π. Μεθόδιο Ντελή, βρέθηκαν ταπεινοί προσκυνητές στον αγιασμένο τάφο του οσίου Παϊσίου.  Και ένιωσαν την απλότητα, την ταπεινότητα και αθωότητα του γέροντα. Και σε αυτόν κατέθεσαν βουβά τους καημούς της καρδιάς τους. Τόσο ο π. Μεθόδιος όσο και ο π. Ελευθέριος, δύο χαρισματικοί κληρικοί, τόνισαν ότι είναι δώρο σπουδαίο στην εποχή μας ο λόγος και η ζωή του οσίου Παϊσίου. Έκτακτο δώρο. Άλλο είναι να αναζητάς το φάρμακο της σωτηρίας και άλλο να στο φέρνει κάποιος κοντά σου και να στο χαρίζει, όπως συνέβαινε και συμβαίνει με τον όσιο Παϊσιο. Θεωρείται δώρο το φως, ο φωτισμός. Απείρως, όμως, σπουδαιότερο εί…