Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολύ πετυχημένα πειράματα φυσικής από μαθητές Λυκείου στην Ηγουμενίτσα!

Ποια παιδιά απέσπασαν διακρίσεις...
Πειραματικός διαγωνισμός για μαθητές Λυκείου έγινε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Θεσπρωτίας, με το γενικό τίτλο «Ημέρες Φυσικών Επιστημών 2017». Πολύ πετυχημένα
ήταν τα πειράματα από 40 μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Ηγουμενίτσας με θέμα «υπολογισμός πυκνότητας στερεών και υγρών». Την τρίτη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους μαθητές/τριες: Κύργιο ΧρήστοΚαρβούνη Γεωργία και Κιάπε ΕλευθερίαΤη δεύτερη θέση κατέλαβε ομάδα του 2ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τις μαθήτριες: Σβεντζούρη ΦωτεινήΤένκο Μιράντα και Τσιμπούρη ΕυαγγελίαΤην πρώτη θέση κατέλαβε ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τη μαθήτρια Μπρέστα Ελένη και το μαθητή Μητσιώνη Κωνσταντίνο: εκτέλεσαν δεκαπέντε διαφορετικές εκδοχές πειραμάτων υπολογισμού πυκνότητας στερεών και υγρών, ως εξής:
Π1 : Πυκνότητα στερεού με κανονικό γεωμετρικό σχήμα (κύλινδρος αλουμινίου)
Π2 : Πυκνότητα στερεού με ακανόνιστο γεωμετρικό σχήμα (ξυλόβιδες)
Π3 : Πυκνότητα υγρού (νερό βρύσης) με απευθείας μέτρηση μάζας και όγκου
Π4 : Πυκνότητα υγρού (ζαχαρόνερο) με χρήση «δοχείου πυκνότητας»
Π5 : Πυκνότητα σφαιριδίων από φυσίγγιο κυνηγετικού όπλου με το «δοχείο πυκνότητας»
Π6 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτρου)
Π7 : Πυκνότητα χαλύβδινου κυλίνδρου (μέθοδος άνωσης με χρήση ζυγού)
Π8 : Πυκνότητα ξύλινου (οξυά) κυλίνδρου (μέθοδος κατακόρυφης πλεύσης)
Π9 : Πυκνότητα ξύλινου (πεύκο) σώματος (μέθοδος συλλογής υπερχείλισης)
Π10 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία επιπλέοντος ερματισμένου κυλίνδρου)
Π11 : Πυκνότητα παραφινέλαιου (μέθοδος άνωσης με χρήση δυναμομέτου)
Π12 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με ελατηρίου μικρής σταθεράς)
Π13 : Πυκνότητα στερεού (κερί) που επιπλέει στο νερό (με χρήση ζυγού)
Π14 : Πυκνότητα ελαιόλαδου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος U)
Π15 : Πυκνότητα ηλιέλαιου (ισορροπία υγρών σε σωλήνα σχήματος διπλού U)
Για την αξιολόγηση των ομάδων η επιτροπή -αποτελούμενη από καθηγητές ΠΕ04 των Σχολείων της περιοχής μας- έλαβε υπόψη της την εκ μέρους των μαθητών θεωρητική θεμελίωση της πειραματικής διαδικασίας, την ορθή εκτέλεση του πειράματος, και τη συμφωνία αποτελέσματος και της αντίστοιχης τιμής που δίνεται από τη βιβλιογραφία (ή της τιμής που προήλθε από τον σχετικό υπολογισμό που είχε προηγηθεί στο ΕΚΦΕ). Με βάση την αξιολόγηση αυτή:
ΤηΕίναι αλήθεια ότι η μελέτη της φυσικής αποτελούσε και αποτελεί μια εμπειρία όχι μόνο ενδιαφέρουσα, αλλά και συναρπαστική. Προκαλεί το θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα και το
ενδιαφέρον για αναζήτηση και δημιουργία. Είναι καταπληκτικό το γεγονός να ανακαλύπτεις και να εξηγείς μυστικά της φύσης, να προβληματίζεσαι, να ευχαριστιέσαι γιατί δίνεις απαντήσεις σε ερωτήματα για τον κόσμο γύρω σου, αλλά παράλληλα να προκαλείσαι και να βρίσκεσαι σε μια διαρκή αναζήτηση.  Ίσως να θεωρείται ακόμα και σήμερα από πολλούς ότι οι φυσικές επιστήμες είναι για τους λίγους και τους ειδικούς. Είναι όμως βέβαιο πως η αντίληψη αυτή αρχίζει σιγά -σιγά να υποχωρεί. Πολλά βιβλία φυσικής εκλαϊκευμένα γράφονται από επιστήμονες, με απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό γλώσσα, χωρίς τύπους και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να φέρουν το αναγνωστικό κοινό κοντά στην επιστήμη.  Είναι γεγονός ότι η φυσική επιστήμη δεν είναι κάτι που συναντάμε μόνο στο εργαστήριο. Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα στο σπίτι μας, στο δρόμο, στην κάθε μας δραστηριότητα. Ωστόσο στο σχολείο, η επαφή του παιδιού με τα φυσικά φαινόμενα γίνεται οργανωμένα. Έτσι η διδασκαλία του μαθήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα με την έννοια ότι τα φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται μεθοδικά, με τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και διδακτικών προσεγγίσεων διαφορετικών από ότι εφαρμόζουμε στην πράξη. Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας του μαθήματος. Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη, ούτε ακόμα και από έναν υπολογιστή. Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου και να δημιουργείς θέαμα με τη βοήθεια της φυσικής. To πείραμα που γίνεται στο σχολείο, πραγματώνεται σε ένα περιβάλλον το οποίο περιγράφεται ως “περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.” Το περιβάλλον αυτό είναι σημαντικό με την έννοια ότι δεν είναι μόνο οι μαθητές, ο δάσκαλος, τα θρανία, η αίθουσα, τα βιβλία, τα τετράδια, ο πίνακας ή τα όργανα, αλλά και οι απόψεις των μαθητών για τη φύση και τη φυσική, οι γνώσεις τους για τα προηγούμενα, οι διαισθητικές τους αντιλήψεις για τα φαινόμενα, οι προσδοκίες τους για το μαθησιακό αποτέλεσμα. Ακόμα η κοινωνική προέλευση το φύλλο και οι βιολογικές διαφορές συνυπάρχουν στο περιβάλλον μέσα στο οποίο εμείς οι εκπαιδευτικοί διδάσκουμε καθημερινά. Έτσι το πείραμα δεν μπορεί να είναι μακριά από το τι είναι πείραμα για την επιστήμη της φυσικής, δεν μπορεί να είναι σε αντίθεση με τις θεωρίες για τη μάθηση, τη διδασκαλία και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εκπαιδευτικός στη Θεσπρωτία Β. Παππά έγραψε ποίημα-ύμνο για την Ελλάδα του καλοκαιριού και του πολιτισμού! (VIDEO)

Η εκπαιδευτικός στη Θεσπρωτία Βασιλική Παππά έγραψε νέο ποίημα, που είναι ύμνος για την Ελλάδα, με τίτλο "Ελλάς το μεγαλείο σου". Αναρτήθηκε στο youtube, στην ελληνική και αγγλική (μετάφραση: Πέλυ Τσίκρα) γλώσσα,  σ' ένα εξαιρετικά επιμελημένο video της Δέσποινας Σαββίδου. Το ποίημα αυτό παρουσιάζει τις καλοκαιρινές ομορφιές και τον πολιτισμό της Ελλάδας και οι στίχοι αποπνέουν τη μαγεία της ελληνικής φύσης και ιστορίας. Η ποίηση για τη Βασιλική Παππά, ως εκφραστικό της μέσο, είναι η μελωδία της, πηγαία και ρωμαλέα. Η δύναμη της μελωδίας της καρδιάς της, δεν είναι μονάχα η επιρροή, που μπορεί να έχει επάνω μας, αλλά το ότι δίνει αφορμές να ταξιδέψει ο νους, αφήνοντας πίσω το μαύρο μολυβένιο ορίζοντα και προχωρώντας σε ανατάσεις και εκστάσεις ψυχικής ελευθερίας. Το έργο της είναι πέρα για πέρα πρωτότυπο, όχι γιατί δε μοιάζει με το έργο άλλων, αλλά γιατί μοιάζει με την ίδια τη ζωή, που είναι το υπόδειγμά της. 



Συναπάντημα-συζήτηση με το γνωστό Θεσπρωτό (από την Πόβλα) συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου...

Παρότι πολύ θέλαμε κατά καιρούς να ανταλλάξουμε απόψεις με το γνωστό, από την Πόβλα Φιλιατών, συγγραφέα Σωτήρη Δημητρίου, που είναι στοχαστικός και οραματιστής συνάμα, ευαίσθητος και ρεαλιστής, δεν μας είχε δοθεί η ευκαιρία. Να, όμως, που έγινε και αυτό, παρόντων και συμμετασχόντων στην (επι)κοινωνία, του άλλου συγγραφέα με το ίδιο όνομα Σωτήρη Δημητρίου, που χαρακτηρίστηκε εξαιρετικό το πρώτο του βιβλίο "Μείναμε εμείς..." και του αρχιμουσικού, με μεγάλη καλλιτεχνική προσφορά στον τόπο, Γρηγόρη Πηλείδη. Ο Σωτήρης Δημητρίου έχει κατασταλαγμένες σκέψεις και ξέρει, αυτό είναι ένδειξη βαθιάς ωριμότητας, να ακούει. Και το σημαντικότερο. Απέναντι σε θεωρήσεις του ανθρώπου εκμηδενιστικές, που βάζουν στη θέση του προσώπου μια αφαίρεση, ο Σωτήρης Δημητρίου ορθώνει την αξία του απλού και απαλού ανθρωπισμού. Και δικαιώνεται, γιατί η ίδια η ζωή αργά ή γρήγορα καταδικάζει τα τεχνητά αδιέξοδα μαζί με τις δογματικές αφαιρέσεις. Έχοντας τις αισθήσεις του ξύπνιες, αντιλαμβάνεται καθάρια πως …

Στο λαογραφικό μουσείο Νεοχωρίου Παραμυθιάς διασώζονται χαρτονομίσματα και κέρματα από την εποχή του οβολού έως και σήμερα...

Το Λαογραφικό Μουσείο Νεοχωρίου ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1998 με πρωτοβουλία του Γιάννη Χαρ. Κώτση. Από τον Απρίλιο του 2009 στεγάζεται στο παλαιό πέτρινο κτίριο του Δημοτικού Σχολείου, το οποίο  ανακαινίστηκε και διαμορφώθηκε κατάλληλα γι' αυτό το σκοπό. Τα ταξινομημένα και τοποθετημένα στις προθήκες τους εκθέματα, που ξεπερνούν τα 350, είναι χρηστικά από το παρελθόν αντικείμενα της νοικοκυράς, του γεωργού, του κτηνοτρόφου, του μαραγκού, του μάστορα, του τσαγκάρη, του γανωτή του ράφτη, του μαγαζιού, του κουρέα, της υφάντριας, του βαρελά του οινοποιού του ελαιοτριβέα και άλλων επαγγελμάτων. Ακόμη υπάρχουν τοπικές ενδυμασίες, στρατιωτικό υλικό, χαρτονομίσματα και κέρματα από την εποχή του οβολού έως και σήμερα. Όλα αυτά φανερώνουν την ιστορία, την τέχνη, την παράδοση, τις ασχολίες, τις συνήθεις, τα ήθη και τα

Ψάχνουμε να σε βρούμε, μικρέ Κωνσταντίνε, και βλέπουμε ένα αγγελούδι στη θέση σου!

Κοιτάμε τα άστρα, κοιτάμε τον ουρανό, κοιτάμε τη φωτογραφία σου μικρέ Κωνσταντίνε, από την Παραμυθιά, μα δεν μπορούμε να σε δούμε. Δεν μπορούμε να διαπεράσουμε το βλέμμα μας στην καθαρή ψυχή σου. Και μαθαίνουμε, ότι έφυγες από τη ζωή, πριν καλά καλά ανατείλει για σένα και παρότι πάλαιψες παλληκαρίσια στα μαρμαρένια αλώνια.  Αλλά τι θαυμαστό! Μεταμορφώθηκες σε αγγελούδι και δραπέτευσες από τη μιζέρια του κόσμου. Καταφύγιο θάβρεις στην παραδεισένια γαλήνη. Και αν όλα έχουν τελειώσει, ως όνειρο σιωπηλό, εσύ υπάρχεις... Ναι, υπάρχεις και καλά βαστάς! Στην

Ο Νίκος Γκατζογιάννης, γνωστός συγγραφέας και πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής, στη Θεσπρωτία...

Στο χωριό του, τον Λια Θεσπρωτίας, βρίσκεται αυτή την περίοδο ο γνωστός συγγραφέας και πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής Νίκος Γκατζογιάννης. Δεν παραλείπει να επισκέπτεται τον τόπο του, με τον οποίο είναι συναισθηματικά συνδεδεμένος σε βάθος, κυρίως τα καλοκαίρια, είτε γιατί η νοσταλγία τον οδηγεί εκεί, είτε συνδυάζοντας άλλες υποχρεώσεις του στην Ελλάδα. Στο Λιά έχει δύο σπίτια: ένα που αγοράστηκε και διαμορφώθηκε σχετικά πρόσφατα και το πατρικό, όπου εκτυλίχθηκαν τα δραματικά γεγονότα του 1948. Και αυτό το πρώτο σπίτι (χτίστηκε αρχικά το 1856) έχει ανακαινισθεί. Όπως έχει πει ο ίδιος: «Ερείπιο ήταν. Ήρθε η κόρη μου και στην ουσία το έχτισε από την αρχή. Εγώ έβαλα τα χρήματα, εκείνη επέβλεπε. Μου είπε, αν χαθεί το σπίτι, θα σβήσει η μνήμη όλης της οικογένειας». Την εμπειρία της αυτή η Ελένη Γκέιτζ τη μετέφερε παραστατικά στο βιβλίο της «Βόρεια της Ιθάκης». Και πρόσθεσε: "Ὁταν έρχομαι με φιλοξενούμενους, τους φέρνω εδώ κι εγώ κοιμάμαι στο άλλο σπίτι. Εδώ, όποτε κο…

Γιατροί υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν τον καρκίνο χωρίς φάρμακα!

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντικαρκινικές τροφές... 
*Το λεμόνι είναι 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημιοθεραπεία! Γιατροί στην Ελλάδα υποστηρίζουν ότι θεραπεύονται όλα τα είδη του καρκίνου, χωρίς φάρμακα! Ισχυρίζονται ότι "όποιος ασθενήσει από καρκίνο, θα υποστεί γραμμικούς επιταχυντές, χημειοθεραπείες,διαρκείς εξετάσεις που κρατούν τον άρρωστο σε διαρκή αγωνία, ανασφάλεια, φόβο και πανικό. Και ενώ το φαρμακείο της φύσης μας δίνει απλόχερα όλα τα όπλα για την αντιμετώπιση και των πλέον επικίνδυνων ασθενειών μέσα από τους πολύτιμους καρπούς του, η συμβατική ιατρική αρνείται να το