Σε αμερικανική ταινία, που γυρίστηκε στο Χόλιγουντ, "εμπλέκεται" και ο Τσαμαντάς Θεσπρωτίας!

Σε αμερικανική ταινία για την Ελλάδα, που γυρίστηκε στο Χόλιγουντ, "εμπλέκεται" και ο Τσαμαντάς Θεσπρωτίας! Στην αρχή της ταινίας  "Τζέισον Μπορν", ο πρωταγωνιστής  (Ματ Ντέιμον) εμφανίζεται νύχτα στο χωριό Τσαμαντάς, στα ελληνοαλβανικά σύνορα, όπως αναφέρουν οι τίτλοι. Εκεί τον περιμένει ένα ακαθόριστο, αλλά εμφανώς βρώμικο, άγριο, πρωτόγονο, αλαλάζον πλήθος ανδρών. Το πλήθος περιμένει τον Τζέισον Μπορν για να τον δει να παλεύει σε έναν παράνομο αγώνα μποξ,
κραυγάζοντας πολεμοχαρώς «Φα’ τον», «Πάνω του», «Σκίσε τον» κλπ.  Το ίδιο θέαμα επαναλαμβάνεται αργότερα στην Αθήνα, με ακόμη πιο απαίσιες σκηνές, κάπου στην οδό Λιοσίων, πάλι νύχτα. Στη συνέχεια, καταγράφονται σκηνές από τις διαδηλώσεις στην Αθήνα το 2011. Η Χριστίνα Ταχιάου σε άρθρο της στο "ΠΡΩΤΑΓΟΝ" σημείωσε για την εμπλοκή (αρνητική αισθητικά) του Τσαμαντά Θεσπρωτίας στην ταινία: "...Αλλά κυρίως, πείτε μου σας παρακαλώ, τι του έφταιξε του Χόλιγουντ ο Τσαμαντάς Θεσπρωτίας και τοποθέτησε εκεί μια σκηνή αποκρουστικής ασχήμιας και αισθητικής, που δεν έχει και καμιά σημασία σε σεναριακό επίπεδο; Αναζήτησα τους φίλους μου στην Ηγουμενίτσα, για να ρωτήσω τι είναι αυτός ο Τσαμαντάς κι αν έχει κάποια βάση ένα τέτοιο παρακμιακό σκηνικό. Με ξάφνιασαν διαβεβαιώνοντάς με ότι όχι μόνο δεν πρόκειται περί ενός ασήμαντου χωριού στο οποίο λαμβάνουν χώρα ανεξέλεγκτα και παράνομα ανατριχιαστικά γεγονότα, αλλά αντιθέτως ο Τσαμαντάς υπήρξε ένα κεφαλοχώρι από το οποίο βγήκαν σπουδαίοι λόγιοι αλλά και πλούσιοι ομογενείς. Ως παράδειγμα, μου ανέφεραν τον ποιητή Μιχάλη Γκανά. Ο Τσαμαντάς διαθέτει ένα εξαιρετικό πολιτιστικό κέντρο κι ένα Μουσείο Λαογραφίας, ενώ εκεί στο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί εκδηλώσεις όπως το συνέδριο με θέμα «Κοινή ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά – Μουσεία, σύνορα, πολιτιστική αντίληψη και επικοινωνία μεταξύ παραμεθορίων περιοχών», από το Κέντρο Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου West of England του Μπρίστολ. Επίσης, για να με προλάβουν οι φίλοι μου, επειδή έβλεπαν ποια θα ήταν η επόμενη ερώτηση, μου τόνισαν ότι τα περάσματα από την Αλβανία δε βρίσκονται καν στην περιοχή εκείνη. Oσο περισσότερο το σκέφτομαι, τόσο ενοχλούμαι από την εικόνα της Ελλάδας στον «Τζέισον Μπορν». Όπως και να το κάνουμε, η Ελλάδα δεν είναι αυτό το κατεστραμμένο, ανεξέλεγκτο, απολίτιστο και σκοτεινό πράμα που έδειξε η ταινία. Με όλα τα στραβά της (που πρώτη παραδέχομαι και στηλιτεύω), με τα ανάποδα, τις παθογένειες, τις παραδοξότητες και τις τρέλες, η Ελλάδα δεν είναι χώρα του τρίτου κόσμου".