Κηδείες, πολλές κηδείες...

Toυ Άγγελου Πυριόχου
Κηδείες. Πολλές κηδείες. Υποπτες αναχωρήσεις. Στα καλά καθούμενα. Πλύνε βάλε το μαύρο παντελόνι. Στην προηγούμενη τον κλαίγαμε μαζί τον μακαρίτη, προχθές σ’ έκλαιγα μόνος μου. Ετσι είναι η ζωή. Κι όσο αυξάνονται οι κηδείες, τόσο αλλάζει το ρεπερτόριο των θρήνων. Πριν ένα μήνα άκουγες «αχ Νιόνιο μου μ’ άφησες έρμη την άμοιρη». Τώρα ακούς «αχ Νιόνιο μου, δεν πρόλαβες να ακούσεις τον Σαμαρά που έλεγε «ανάκαμψη το 2014»,
γιατί έφυγες Νιόνιο μου και δεν τον περίμενες». Άδικο είχε η χήρα; Εκεί που κάθεσαι ανάμεσα στα μνήματα για να ρίξεις λίγο χωματάκι, ακούς διάφορα ωραία. «Μωρέ την καλύτερη στιγμή έφυγε. Γλίτωσε την περαίωση». «Εμένα ο πατέρας μου λέει να φύγει τον Οκτώβρη για να γλιτώσει το ΕΤΑΚ». «Το ΕΤΑΚ του 2010 ή του 2011;». «Και τα δυο». «Και ο Γιάννης Θεός σχωρέστον, για το χαράτσι έφυγε». «Πήγε στο Καράτσι;». «Χαράτσι παιδάκι μου κι ακόμα παραπέρα». «Και ο πατέρας μου από ενημέρωση πήγε». «Καλά ρε, τον άφηνες να βλέπει Πρετεντέρη;». «Λύσσαξε να μπει στο Ιντερνετ να δει τι θα πληρώσειστην Εφορία. Και την πλήρωσε». «Αφού έχουν βάλει δόσεις». «Ποιες δόσεις, ολόκληρο τον βάλαμε στο φέρετρο. Τρία εγκεφαλικά ισόποσα του ήρθαν μόλις είδε το ποσόν»…

Τι ωραία που περνάω στις κηδείες. Εκείνοι δε οι παπάδες, έτσι όπως το τρέχουν λόγω ζέστης, κάπως αλλιώς ακούγονται. «Εις μίαν, Αγίαν, Πανίσχυρον και Καθολικήν Χρεοκρατίαν. Ομολογούμεν τυφλήν Πίστην και Υποταγήν στας εντολάς των Δυτικών Αφεντικών. Προσδοκούμεν πλουτισμό των Πιστωτών Αφεντικών και Καταστολήν πασών των Διαμαρτυριών. Ξεπούλημα εθνικού πλούτου και πατρίδος. Εξαθλίωση πολιτών και καταχρεωμένο έθνος εις τους αιώνας των αιώνων αμήν». «Αχ Σάκη μου, και το είπε ο Σαμαράς. Ανάκαμψη το 2014...».